dilluns, 11 de maig del 2020


CRÈDIT DE SÍNTESI

(Senyores i senyors...
ja el tenim aquí!)

QUATRE NARRADORS I UNA CIUTAT

LA BARCELONA DEL S. XXI

CdS de LLENGUA CATALANA I LITERATURA 3r.


      

Objectius generals del crèdit  de síntesi:


1.     Llegir  textos narratius pertanyents a l’obra d’alguns dels  autors  més representatius de la literatura catalana contemporània, tot i mantenint un mateix marc comú: la ciutat de Barcelona. En aquest cas, es tracta de Pere Calders, Ramon Solsona,  Mercè Ibartz i Quim Monzó.
2.    Saber treballar en grup,opinar i discrepar.
3.    Intercanviar i compartir informacions.
4.    Reflexionar i argumentar les pròpies opinions. I defensar-les ,  si s’escau.
5.    Saber treballar individualment:  resumir lectures, recopilar dades  i analitzar narracions.
6.    Conèixer i utilitzar les tècniques del comentari de text aplicades a la narrativa.

 

PAS A PAS…

1. Activitat individual

·         Es tracta de fer un treball individual a partir de la lectura prèvia d’un  dels contes .
·         Un cop llegit, caldrà que analitzeu cada un dels aspectes que se us demana i reumir-lo en una graella (tant la graella com els contes els podreu descarregar des de la wiki).
·         Llegir tots els contes (activitat imprescindible per a la ginkana literària i per al tribunal del CdS).

·         Lectura dels contes següents:

1.     Pere CALDERS:  Qüestions de tràmit, ( dins d’Un estrany al jardí, 1985) Delinqüència senil
2.    Mercè IBARTZ: Kilimanjaro, ( dins de febre de carrer, 2005)
3.    Quim MONZÖ: L’aire a la cara dins de “Turista a Barceona”/ Catorze ciutats comptant-hi Brooklyn)
4.    Ramon SOLSONA: Cerezo rosa, ( dins de Llibreta de vacances, 1991) Pastís d’aniversari

·         Anàlisi dels contes:

1.     Tema
2.    Argument
3.    El temps.
4.    El lloc. L’espai com a protagonista: La Barcelona del S.XXI (itinerari narratiu i físic).
5.    Tipus de narrador.
6.    Tècnica narrativa predominant: discurs, narració i descripció
7.    El mòbil
8.    Els conflictes
9.    El/la protagonista  (breu caracterització).
10. Personatges que hi intervenen.

2. Activitats en grup

·     Poseu en comú els aspectes  narratius que heu analitzat després de llegir cada narració.

3. Presentació i avaluació

1. Presenteu  un estudi/graella d’anàlisi de cadascun dels contes per grup.
2. Gynkana literària (a partir de l’itinerari d’un dels contes llegits).
2. Exposició Oral al tribunal del CdS.


RECORDEU!
El tribunal podrà preguntar sobre aspectes diferents de l’anàlisi dels textos: argument dels contes, temes tractats, caracterització de personatges, punt de vista narratiu... a qualsevol dels membres del grup i de qualsevol dels contes.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada