QUATRE NARRADORS I UNA CIUTAT
LA BARCELONA DEL S. XXI
TREBALL COOPERATIU DE NARRATIVA CATALANA CONTEMPORÀNIA
Objectius generals :
1. Llegir textos narratius pertanyents a l’obra d’alguns dels autors més representatius de la literatura catalana contemporània, tot i mantenint un mateix marc comú: la ciutat de Barcelona. En aquest cas, es tracta de Pere Calders, Ramon Solsona, Mercè Ibartz i Quim Monzó.
2. Saber treballar en grup,opinar i discrepar.
3. Intercanviar i compartir informacions.
4. Reflexionar i argumentar les pròpies opinions. I defensar-les , si s’escau.
5. Saber treballar individualment: resumir lectures, recopilar dades i analitzar narracions.
6. Conèixer i utilitzar les tècniques del comentari de text aplicades a la narrativa.
PAS A PAS…
1. Activitat individual
· Es tracta de fer un treball individual a partir de la lectura prèvia d’un dels contes .
· Un cop llegit, caldrà que analitzeu cada un dels aspectes que se us demana i reumir-lo en una graella (tant la graella com els contes els podreu descarregar des de la wiki).
· Llegir tots els contes (activitat imprescindible per a la ginkana literària que realitzarem un cop llegits tots els contes.
· Lectura dels contes següents:
1. Pere CALDERS: Qüestions de tràmit, ( dins d’Un estrany al jardí, 1985) Delinqüència senil
2. Mercè IBARTZ: Kilimanjaro, ( dins de febre de carrer, 2005)
3. Quim MONZÖ: L’aire a la cara dins de “Turista a Barceona”/ Catorze ciutats comptant-hi Brooklyn)
4. Ramon SOLSONA: Cerezo rosa, ( dins de Llibreta de vacances, 1991) Pastís d’aniversari
(ELS CONTES ELS TROBAREU A "LA NOSTRA WIKI"/ NARRACIONS CdS)
(ELS CONTES ELS TROBAREU A "LA NOSTRA WIKI"/ NARRACIONS CdS)
· Anàlisi dels contes:
1. Tema
2. Argument
3. El temps.
4. El lloc. L’espai com a protagonista: La Barcelona del S.XXI (itinerari narratiu i físic).
5. Tipus de narrador.
6. Tècnica narrativa predominant: discurs, narració i descripció
7. El mòbil
8. Els conflictes
9. El/la protagonista (breu caracterització).
10. Personatges que hi intervenen.
11. l'AUTOR-A (breu ressenya biogràfica)
11. l'AUTOR-A (breu ressenya biogràfica)
2. Activitats en grup
- Grups de 4
- Poseu en comú els aspectes narratius que heu analitzat després de llegir cada narració.
- Gymkana literària.
- Lliurament del treball: Dijous 20 de març de 2015
- Gymkana literària.
- Lliurament del treball: Dijous 20 de març de 2015
3. Presentació i avaluació
1. Presenteu un estudi/graella d’anàlisi de cadascun dels contes per grup.
2. Gynkana literària (a partir de l’itinerari d’un dels contes llegits).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada