CRÈDIT DE SÍNTESI
(Senyores i senyors...
ja el tenim aquí!)
QUATRE NARRADORS I UNA CIUTAT
LA BARCELONA DEL S. XXI
CdS de LLENGUA CATALANA I LITERATURA 3r.
Objectius generals del crèdit de síntesi:
1.
Llegir
textos narratius pertanyents a l’obra d’alguns dels autors
més representatius de la literatura catalana contemporània, tot i
mantenint un mateix marc comú: la ciutat
de Barcelona. En aquest cas, es tracta de Pere Calders, Ramon Solsona, Mercè Ibartz i Quim Monzó.
2. Saber
treballar en grup,opinar i discrepar.
3. Intercanviar
i compartir informacions.
4. Reflexionar i argumentar les pròpies opinions.
I defensar-les , si s’escau.
5. Saber
treballar individualment: resumir lectures, recopilar dades i analitzar narracions.
6. Conèixer i utilitzar les tècniques del comentari
de text aplicades a la narrativa.
PAS A PAS…
1. Activitat individual
·
Es tracta de fer un treball individual a partir de
la lectura prèvia d’un dels contes .
·
Un cop llegit, caldrà que analitzeu cada un dels
aspectes que se us demana i reumir-lo en una graella (tant la graella com els
contes els podreu descarregar des de la wiki).
·
Llegir tots els contes (activitat imprescindible per
a la ginkana literària i per al tribunal del CdS).
·
Lectura dels contes següents:
1. Pere
CALDERS: Qüestions de tràmit, (
dins d’Un estrany al jardí, 1985) Delinqüència senil
2. Mercè
IBARTZ: Kilimanjaro, ( dins de febre
de carrer, 2005)
3. Quim
MONZÖ: L’aire a la cara dins de “Turista a Barceona”/ Catorze ciutats comptant-hi Brooklyn)
4. Ramon
SOLSONA: Cerezo rosa, ( dins de Llibreta
de vacances, 1991) Pastís d’aniversari
·
Anàlisi dels contes:
1.
Tema
2.
Argument
3.
El temps.
4.
El lloc. L’espai com a protagonista: La
Barcelona del S.XXI (itinerari narratiu i físic).
5.
Tipus de narrador.
6.
Tècnica narrativa predominant: discurs, narració
i descripció
7.
El mòbil
8.
Els conflictes
9.
El/la protagonista (breu caracterització).
10. Personatges
que hi intervenen.
2. Activitats en grup
· Poseu
en comú els aspectes narratius que heu
analitzat després de llegir cada narració.
3. Presentació i avaluació
1. Presenteu un estudi/graella d’anàlisi de cadascun dels contes per
grup.
2.
Gynkana literària (a partir de l’itinerari d’un dels
contes llegits).
2.
Exposició Oral al tribunal del CdS.
RECORDEU!
El tribunal podrà preguntar sobre aspectes diferents de
l’anàlisi dels textos: argument dels contes, temes tractats, caracterització de
personatges, punt de vista narratiu... a
qualsevol dels membres del grup i de qualsevol dels contes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada